dissabte, 14 de gener del 2017

If you feel F.C.Barcelona...... you feel Catalunya.

        " If you feel F.C. Barcelona, you feel Catalunya ", " Si sents el F.C.Barcelona, sents Catalunya ". Aquest es l'eslògan que ha fet servir l'agencia de Turisme de la Generalitat de Catalunya amb col·laboració amb el F.C. Barcelona per fer promoció de Catalunya arreu del mon. Tant bon punt s'ha conegut, altres clubs catalans entre els que destaquen l'Espanyol o el Joventut de Badalona han posat el crit al cel, perquè han vist en aquesta promoció un menyspreu cap a la resta de clubs. Si analitzem detingudament l'eslògan, veurem que diu que " si sents al Barça, sents Catalunya ". En cap moment es diu que "només", si sents al Barça, sents Catalunya.
 Val a dir que el F.C Barcelona col·labora amb l'agencia de Turisme de la Generalitat de Catalunya des de 2012 per vendre la marca "Catalunya i Barça" arreu del mon i es lògic que facin campanyes conjuntament per promocionar-se. Per cert i per alguns que ja qüestionen el cost de la campanya, aquestes campanyes no costen ni un euro a la Generalitat que de retruc, aprofita els milions de seguidors que el Barça te per tot arreu per donar a conèixer Catalunya. També s'ha de dir que el vídeo ha estat protagonitzat per dos germans mexicans que han guanyat el concurs "Fans meeting fans" organitzat pel Barça on els guanyadors aconsegueixen un viatge per Catalunya i entrades per un partit al Camp Nou per veure el Barça. En aquest concurs aquest any han participat 41 milions de persones. L'Espanyol, ara que sembla que remena caler amb el nou president xinés, podria endegar una campanya de promoció de Catalunya a la Xina, i altres paisos asiàtics, o per exemple, a Samoa. El mateix recomano per a la Penya i la resta de clubs catalans que tan ofesos s'han sentit. Estic convençut que l'agencia de Turisme de la Gencat no tindrà cap problema en fer campanyes que promocionin Catalunya, i mes tenint amb compte que son a cost zero. Però clar, potser es mes fàcil criticar i posar entrebancs al que fan els altres que posar-se a fer coses un mateix.

            La Generalitat ja ha demanat disculpes i ha lamentat que algú s'hagi pogut sentir ofès per aquesta campanya, que ha remarcat que no es en cap cas l'oficial del departament. Ha recordat que també s'han fet campanyes sembants amb els germans Roca o Kilian Jornet i properament se'n farà una amb l'arquitecta Benedetta Tagliabue. Ha convidat a l'Espanyol o a altres clubs que estiguin interessats en fer-ne alguna amb les mateixes condicions, a sentarse i parlar-ne.

                                                                                                     Ànec  Lluc